Surdopedagogika
SERIA słuchowisk: Metoda Ortograffiti z Bratkiem, Operon
Karty pracy autorskie.
https://drive.google.com/file/d/1otz27fuj_39OpXyfYDQPE29yaMEhc2fA/view?usp=sharing
polecenia:
16 DŻWIĘKI OTOCZENIA
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej i pamięci słuchowej.
POLECENIE: Odsłuchaj i zapamiętaj. Powiedz co usłyszałeś?
Odp: Kolejno pojawiają się dźwięki:
1. Gra w ruletkę lub kasyno .
2. Boisko + okrzyki kibiców + gwizdek sędziego.
3. Wiadomości pogodowe.
4. Winda.
5. Kroki dzieci + okrzyki + płacz dziecka
6. Ulica i samochody
7. Nożyczki
8. Mikser lub odkurzacz.
Powodzenia!
TYTUŁ: Ocean
03 OCEAN
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej i pamięci słuchowej.Elementy terapii dźwiękiem.
POLECENIE: Odsłuchaj . Powiedz co usłyszałeś?
Odp. Słyszę dźwięki fal. Uderzają cichło i głośno. Słychać mewy. (Ile razy?)
Polecenie: Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką, słuchając oceanu. Fale są niskie - gdy dźwięki są ciche, fale są wysokie - gdy dźwięki są głośne.
https://drive.google.com/file/d/1uP73TqJZj4ELE4bUPSHase1DReJ9h01D/view?usp=sharing
12 DZWONECZKI:
https://drive.google.com/file/d/16Fo2fJTvIY_Lcqj4X2hiSEy76JWqcwSj/view?usp=sharing
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej oraz wyodrębnianie dźwięku z tła.
POLECENIA:
1. Odsłuchaj i zapamiętaj. Powiedz ile dźwięków dzwonka usłyszałeś?
Odp. : 10
2. Odsłuchaj i powiedz: co słyszałeś w tle?
Odp.: rozmowy dzieci.
26. W KURNIKU
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej oraz wyodrębnianie dźwięku z tła.
POLECENIA:
1. Wysłuchaj nagrania , jakie zwierzęta w kurniku słyszysz?
Odp.: Słyszę kury, koguta, kaczki, indyka, gęsi?
2. Spróbuj naśladować poszczególne odgłosy- Jak mówią kury?(Jak pieje kogut? Jak mówią kaczki?/indyk/gęsi?
3. Ile razy zapiał kogut? (odp.: 10)\
https://drive.google.com/file/d/1UZxI3gwuYiyllLr1_7DLvVxL-ov8dwsf/view?usp=sharing
04. O TYM JAK TRUDNO ROZSTAĆ SIĘ ZE STARYMI ZABAWKAMI.
https://drive.google.com/file/d/1R3Nld-9Z3a62Rn5sneA5b9L-vp_TbHaT/view?usp=sharing
CELE:
Ćwiczenie koncentracji słuchowej i pamięci słuchowej.
Zapamiętywanie sekwencji zdarzeń.
Ćwiczenie magazynowania i odtwarzania pamięci słuchowej.
POLECENIE: Odsłuchaj . Odpowiedz na pytania.
1. Opowiedz jak zmienił się wygląd dzieci Oli i Olka?
Odp.: Ola przerosła brata o pół głowy, oboje zaś mieli braki w uzębieniu.
2. Co powiedzieli rodzice dzieciom?
Odp.: Rodzice powiedzieli że dzieci mają dorosnąć , gdyż mają po 7 lat i w związku z tym oddać swoje zabawki.
3. Co zaproponował autor (Bratek)?
Ponieważ dzieciom było smutno z powodu oddania zabawek, Bratek zaproponował, ze przyjmie je na przechowanie do Kącika Zabaw. Każdy będzie się nimi mógł bawić- Olek i Ola również.
4. Jakie zabawki przynieśli w koszu- wymień dowolne 4.
Odp.: Ola- kaczka do kąpieli, lalki Iga i Ula; Olek- misiek Emus, pajacyk, piesek York, klocki i maskotki,
5. Co kupili nowego rodzice Oli i Olkowi?
Rodzice kupili dzieciom nową grę edukacyjną.
08. O TYM JAK CEBULKI SZCZYPIORKU WYWOŁYWAŁY U WSZYSTKICH SZALONE CHICHOTANIE
(SERIA: BRATEK)
https://drive.google.com/file/d/17pv1mlQQ9CWcOF02ZK9IXTCzwlRDdaDI/view?usp=sharing
Odpowiedz na pytania:
1. Jaka pora roku jest w słuchowisku?
Odp.: Jesień.
2. Gdzie jechały dzieci?
Odp.: Dzieci jechały do ZOO.
3. Kto pracował w ZOO?
Odp.: W ZOO pracował tata Adama.
4. Ile szympansów było w klatce?
Odp.: W klatce były widoczne 2 szympansy.
5. Opisz wygląd szympansa.
Odp.: Szympans to duża człekokształtna małpa. Ma dłuższe ręce niż nogi, ponieważ podpiera się nimi podczas chodzenia. Jego ręce są silne, gdyż żyje na drzewie. Szympans je przezpół dnia. Jest wszystkożerny tj. je owady, rośliny, korę drzew, ptasie jaja..).
6. Co lubi jeść Szeryf?
Odp.: Szeryf lubi jeść szczypiorek.
7. Co zrobił Szeryf, gdy tata Adama wyciągnął szczypiorek?
8. Odp.: Skoczył na gałąź, zaczął się huśtać i drapać pod pachami. Potem skoczyli zrobił fikołka.
9. Co oznacza „być strapionym”?
Odp.: Być strapionym oznacza być zmartwiony
Temat: Jak wieje wiatr?
Ćwiczenia słuchowe: wykonaj pracę plastyczną- Jak wieje wiatr? (technika dowolna)
Przeczytaj wiersz J. Tuwima pt.: "Dwa wiatry" . Posiłkując się słuchowiskiem napisz krótką pracę (10 zdań), jak wieje wiatr. Wykorzystaj jak najwięcej przysłówków.
https://drive.google.com/file/d/1TNB97sto2nKoPYCspTnf17f9G39Ztja8/view?usp=sharing
(z: Ortograffiti z Bratkiem)
Komunikaty
Komunikaty

Program „Twoje Dane – Twoja Sprawa”
www.uodo.gov.pl/tdts
Ulotka informacyjna
Korzyści z udziału w programie
Poradnik dla szkół
Wytyczne w sprawie użycia znaku TDTS
#TwojeDaneTwojaSprawa
Organizator programu - Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Porady z cyklu „Warto wiedzieć, że..”
Porada nr 3 - Portale społecznościowe

Nowe numery rachunków bankowych ZSP2 od stycznia 2019 roku
Główny księgowy ZSP2 w Legionowie informuje, iż od stycznia 2019 roku zmianie ulegają rachunki bankowe ZSP2.
Budżet (wpłaty za duplikaty legitymacji, duplikaty świadectw, wpłaty za przedszkole - zarówno pobyt jak i żywienie; wpłaty za przygotowanie posiłków w stołówce szkolnej-nauczyciele):
35 1090 1841 0000 0001 4149 6249
Wydzielony Rachunek Dochodów (wpłaty za obiady w stołówce szkolnej):
80 1090 1841 0000 0001 4149 6312
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (spłaty pożyczek z ZFŚS):
53 1090 1841 0000 0001 4149 6313
Główny księgowy
Monika Pietrak

Ogarnij Inżynierię
W ramach tego projektu w tegorocznych czwartych klasach na lekcjach matematyki, plastyki, przyrody, techniki i informatyki zostanie zrealizowany moduł “Tajemnice zielonych dachów”.