Znajdujesz się w:

Surdopedagogika

SERIA słuchowisk: Metoda Ortograffiti z Bratkiem, Operon

Karty pracy autorskie.

https://drive.google.com/file/d/1otz27fuj_39OpXyfYDQPE29yaMEhc2fA/view?usp=sharing

polecenia:
16 DŻWIĘKI OTOCZENIA
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej i pamięci słuchowej.
POLECENIE: Odsłuchaj i zapamiętaj. Powiedz co usłyszałeś?
Odp: Kolejno pojawiają się dźwięki:
1. Gra w ruletkę lub kasyno .
2. Boisko + okrzyki kibiców + gwizdek sędziego.
3. Wiadomości pogodowe.
4. Winda.
5. Kroki dzieci + okrzyki + płacz dziecka
6. Ulica i samochody
7. Nożyczki
8. Mikser lub odkurzacz.
Powodzenia!

 TYTUŁ: Ocean
03 OCEAN
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej i pamięci słuchowej.Elementy terapii dźwiękiem.
POLECENIE: Odsłuchaj . Powiedz co usłyszałeś?
Odp. Słyszę dźwięki fal. Uderzają cichło i głośno. Słychać mewy. (Ile razy?)
Polecenie: Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką, słuchając oceanu. Fale są niskie - gdy dźwięki są ciche, fale są wysokie - gdy dźwięki są głośne.
https://drive.google.com/file/d/1uP73TqJZj4ELE4bUPSHase1DReJ9h01D/view?usp=sharing

 

12 DZWONECZKI:

https://drive.google.com/file/d/16Fo2fJTvIY_Lcqj4X2hiSEy76JWqcwSj/view?usp=sharing

CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej oraz wyodrębnianie dźwięku z tła.
POLECENIA:
1. Odsłuchaj i zapamiętaj. Powiedz ile dźwięków dzwonka usłyszałeś?
Odp. : 10
2. Odsłuchaj i powiedz: co słyszałeś w tle?
Odp.: rozmowy dzieci.

 

26. W KURNIKU
CEL: Ćwiczenie koncentracji słuchowej oraz wyodrębnianie dźwięku z tła.
POLECENIA:
1. Wysłuchaj nagrania , jakie zwierzęta w kurniku słyszysz?
Odp.: Słyszę kury, koguta, kaczki, indyka, gęsi?
2. Spróbuj naśladować poszczególne odgłosy- Jak mówią kury?(Jak pieje kogut? Jak mówią kaczki?/indyk/gęsi?
3. Ile razy zapiał kogut? (odp.: 10)\

https://drive.google.com/file/d/1UZxI3gwuYiyllLr1_7DLvVxL-ov8dwsf/view?usp=sharing

04. O TYM JAK TRUDNO ROZSTAĆ SIĘ ZE STARYMI ZABAWKAMI.
https://drive.google.com/file/d/1R3Nld-9Z3a62Rn5sneA5b9L-vp_TbHaT/view?usp=sharing
CELE:
Ćwiczenie koncentracji słuchowej i pamięci słuchowej.
Zapamiętywanie sekwencji zdarzeń.
Ćwiczenie magazynowania i odtwarzania pamięci słuchowej.
POLECENIE: Odsłuchaj . Odpowiedz na pytania.
1. Opowiedz jak zmienił się wygląd dzieci Oli i Olka?
Odp.: Ola przerosła brata o pół głowy, oboje zaś mieli braki w uzębieniu.
2. Co powiedzieli rodzice dzieciom?
Odp.: Rodzice powiedzieli że dzieci mają dorosnąć , gdyż mają po 7 lat i w związku z tym oddać swoje zabawki.
3. Co zaproponował autor (Bratek)?
Ponieważ dzieciom było smutno z powodu oddania zabawek, Bratek zaproponował, ze przyjmie je na przechowanie do Kącika Zabaw. Każdy będzie się nimi mógł bawić- Olek i Ola również.
4. Jakie zabawki przynieśli w koszu- wymień dowolne 4.
Odp.: Ola- kaczka do kąpieli, lalki Iga i Ula; Olek- misiek Emus, pajacyk, piesek York, klocki i maskotki,
5. Co kupili nowego rodzice Oli i Olkowi?
Rodzice kupili dzieciom nową grę edukacyjną.

 

08. O TYM JAK CEBULKI SZCZYPIORKU WYWOŁYWAŁY U WSZYSTKICH SZALONE CHICHOTANIE

(SERIA: BRATEK)

https://drive.google.com/file/d/17pv1mlQQ9CWcOF02ZK9IXTCzwlRDdaDI/view?usp=sharing

 

Odpowiedz na pytania:

1. Jaka pora roku jest w słuchowisku?

Odp.: Jesień.

2. Gdzie jechały dzieci?

Odp.: Dzieci jechały do ZOO.

3. Kto pracował w ZOO?

Odp.: W ZOO pracował tata Adama.

4. Ile szympansów było w klatce?

Odp.: W klatce były widoczne 2 szympansy.

5. Opisz wygląd szympansa.

Odp.: Szympans to duża człekokształtna małpa. Ma dłuższe ręce niż nogi, ponieważ podpiera się nimi podczas chodzenia. Jego ręce są silne, gdyż żyje na drzewie. Szympans je przezpół dnia. Jest wszystkożerny tj. je owady, rośliny, korę drzew, ptasie jaja..).

6. Co lubi jeść Szeryf?

Odp.: Szeryf lubi jeść szczypiorek.

7. Co zrobił Szeryf, gdy tata Adama wyciągnął szczypiorek?

8. Odp.: Skoczył na gałąź, zaczął się huśtać i drapać pod pachami. Potem skoczyli zrobił fikołka.

9. Co oznacza „być strapionym”?

Odp.: Być strapionym oznacza być zmartwiony

 

Temat: Jak wieje wiatr?

Ćwiczenia słuchowe: wykonaj pracę plastyczną- Jak wieje wiatr? (technika dowolna)
Przeczytaj wiersz J. Tuwima pt.: "Dwa wiatry" . Posiłkując się słuchowiskiem napisz krótką pracę (10 zdań), jak wieje wiatr. Wykorzystaj jak najwięcej przysłówków.

https://drive.google.com/file/d/1TNB97sto2nKoPYCspTnf17f9G39Ztja8/view?usp=sharing
(z: Ortograffiti z Bratkiem)

Komunikaty

Komunikat dyrektora ZSP2 w Legionowie

czwartek, 21 maja 2020

Przypominamy, że od 4 maja 2020r. organizowane są konsultacje on-line dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Legionowie. Konsultacje mają charakter dobrowolny. W przypadkach problemów, trudności i oraz w innych ważnych sprawach należy kontaktować się indywidualnie z nauczycielami.

Harmonogramy poniżej:

  1. Harmonogram konsultacji w kl 1-3 SP2 w Legionowie

  2. Harmonogram konsultacji w kl 4-8 SP2 w Legionowie

  3. Harmonogram konsultacji w ramach pomocy psychologiczno–pedagogicznej

 

Dyrektor ZSP2
w
Legionowie
Dorota Kuchta

Procedury Covid19

Procedury Covid19

czwartek, 14 maja 2020

Procedury Covid19

Sekretariat

Sekretariat

środa, 15 kwietnia 2020

Komunikaty

Nowe numery rachunków bankowych ZSP2 od stycznia 2019 roku

Nowe numery rachunków bankowych ZSP2 od stycznia 2019 roku

wtorek, 11 czerwca 2019

Główny księgowy ZSP2 w Legionowie informuje, iż od stycznia 2019 roku zmianie ulegają rachunki bankowe ZSP2.

 

Budżet (wpłaty za duplikaty legitymacji, duplikaty świadectw, wpłaty za przedszkole - zarówno pobyt jak i żywienie; wpłaty za przygotowanie posiłków w stołówce szkolnej-nauczyciele):

35 1090 1841 0000 0001 4149 6249

 

Wydzielony Rachunek Dochodów (wpłaty za obiady w stołówce szkolnej):

80 1090 1841 0000 0001 4149 6312

 

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (spłaty pożyczek z ZFŚS):

53 1090 1841 0000 0001 4149 6313

Główny księgowy

Monika Pietrak

DYSLEKSCJA

DYSLEKSCJA

sobota, 16 marca 2019
Ogarnij Inżynierię

Ogarnij Inżynierię

czwartek, 8 listopada 2018
We wrześniu nasza szkoła przystąpiła do projektu “Ogarnij Inżynierię” realizowanego przez Fundację Katalyst Engineering. Jest to bezpłatny, innowacyjny program edukacyjny, który łączy inżynierię, technologię druku 3D z wiedzą z przyrody, matematyki, informatyki i techniki. Szkolnym koordynatorem  projektu została Pani Dominika Miaz.
 W ramach tego projektu w tegorocznych czwartych  klasach na lekcjach matematyki, plastyki, przyrody, techniki i informatyki zostanie zrealizowany moduł “Tajemnice zielonych dachów”.
https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=12edyKLcgNYpCkl5ADERsISoOVuMD0PmrhHvqHYwHpCw&font=Default&lang=pl&initial_zoom=2&height=650

Sprwadź jakość powietrza

czwartek, 8 marca 2018
Certyfikaty

Certyfikaty

piątek, 15 stycznia 2016