Znajdujesz się w:
6 latek w szkole » Aktualności » 2018/2019 » Dzień Osób Niepełnosprawnych w 0a i 0c

Dzień Osób Niepełnosprawnych w 0a i 0c

W klasie 0a dzieci ukierunkowywane przez p.Ewę Kowalczyk sprawdzały, jakie trudności mogą mieć osoby z różnymi typami niepełnosprawności i jak najczęściej radzą sobie z ich pokonywaniem. Następnie szukały rozwiązań, jak można wspierać takie osoby. Doszły również do pięknego wniosku, że z każdym można się porozumieć oraz miło spędzić czas, jeśli tylko dobrze go poznamy i spróbujemy zrozumieć. Na koniec były kolorowe odciski dłoni dzieci i wychowawczyń na zerówkowym plakacie „Chodź pomaluj mój świat".
W klasie 0c ze względu na zainteresowanie dzieci osobami z niepełnosprawnością i współpracę z grupą z terapeutycznego punktu przedszkolnego IN- SENS odbył się tygodniowy cykl zajęć związanych z tematem. W czasie tego tygodnia uczniowie 0c poznali najpowszechniejsze rodzaje niepełnosprawności i mieli okazję doświadczyć, jak wykonuje się niektóre codzienne czynności bez udziału wzroku, mowy, czy sprawnej ręki. Słuchali również fragmentów książki „Duże sprawy w małych głowach" oraz opowieści z przesłaniem, że niepełnosprawność nie jest przeszkodą w przyjaźni ani miłości. Zobaczyli też, jak wygląda alfabet Braille'a, nauczyli się kilku słów w języku migowym oraz sprawdzili, jak porozumiewa się za pomocą wybranych PCSów i znaków systemu MAKATON. Dowiedzieli się o różnych pomocach i urządzeniach ułatwiających funkcjonowanie osobom z różnymi niepełnosprawnościami. Ponadto poznali podstawowe zasady prawidłowego zachowania w kontakcie z osobami niewidomymi, niesłyszącymi, z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną, aby współdziałać z nimi w codziennych życiowych sytuacjach (podczas posiłku, na przystanku, w sklepie, na urodzinach itp.). Podczas zajęć plastycznych uczniowie 0c wzbogacili wspólny plakat zerówkowy o kolorowe obrazki oraz odciski swoich pomocnych dłoni. Ponadto, każde dziecko zaprojektowało przedmiot, który chciałoby podarować osobie z niepełnosprawnością. Najciekawsze prace przedstawiały: książki dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, które pomagają rozróżnić dobre i bezpieczne dla zdrowia produkty spożywcze od niezdrowych, których lepiej nie jeść; wózek inwalidzki z kieszeniami na książki i inne ulubione akcesoria właściciela; telewizor z wbudowanym tłumaczem na język migowy; przyrząd zakończony magnesem do chwytania i trzymania metalowych naczyń przez osoby pozbawione dłoni; hulajnogę sterowaną bez odpychania się nogą; książki do rozpoznawania produktów po zapachu; komputer sterowany głosem dla osób bez rąk. To był bardzo pouczający tydzień.

Komunikaty